
PRAVIDLA INTERNETOVÉHO OBCHODU
WINGSBRAND.CZ
OBSAH:
- VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
- ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVÉM OBCHODU
- PODMÍNKY UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- CENY
- PRODUKTY
- ZPŮSOBY A TERMÍNY PLATBY ZA PRODUKT
- NÁKLADY, ZPŮSOBY A TERMÍN DODÁNÍ A ODBĚRU PRODUKTU
- REKLAMACE PRODUKTU
- MIMOSOUDNÍ ZPŮSOBY ŘEŠENÍ REKLAMACÍ A UPLATŇOVÁNÍ NÁROKŮ A PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO POSTUPŮM
- PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ
- OSOBNÍ ÚDAJE V INTERNETOVÉM OBCHODU
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Internetový obchod www.wingsbrand.cz dbá o práva spotřebitele. Spotřebitel se nemůže vzdát práv přiznaných mu Zákonem o ochraně spotřebitele. Ustanovení smluv méně výhodná pro spotřebitele než ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele jsou neplatná a místo nich se použijí ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele. Proto ustanovení tohoto Řádu nemají za cíl vyloučit ani omezit jakákoli práva spotřebitelů přiznaná jim na základě závazných právních předpisů, a jakékoli případné pochybnosti je třeba vykládat ve prospěch spotřebitele. V případě jakéhokoli nesouladu ustanovení tohoto Řádu s výše uvedenými předpisy mají přednost tyto předpisy a je třeba je použít.
1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1.1. Internetový obchod dostupný na internetové adrese www.wingsbrand.cz provozuje Wings s.r.o., základní kapitál 235,4 tis. Kč, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Białymstoku, oddíl XII, vložka číslo KRS 0000928386, se sídlem: Żółtki Kolonia 38A, 16-070 Choroszcz, NIP 5423261087, REGON 365451702, e-mailová adresa: office@wingsbrand.com.
1.2. Tento Řád je určen jak pro spotřebitele, tak pro podnikatele využívající internetový obchod, pokud není uvedeno jinak a není určeno výhradně pro spotřebitele nebo pro podnikatele.
1.3. Správcem osobních údajů zpracovávaných v souvislosti s realizací ustanovení tohoto Řádu je Poskytovatel. Osobní údaje jsou zpracovávány za účely, v rozsahu a na základě zásad uvedených v Řádu internetového obchodu. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné. Každá osoba, jejíž osobní údaje Poskytovatel zpracovává, má právo na přístup k jejich obsahu a právo na jejich aktualizaci a opravu.
1.5. Prodávající v nejširším rozsahu povoleném zákonem nenese odpovědnost za narušení včetně přerušení provozu Obchodu způsobené vyšší mocí, neoprávněným jednáním třetích osob nebo nekompatibilitou internetového obchodu s technickou infrastrukturou Klienta.
1.6. Prohlížení sortimentu Obchodu nevyžaduje založení Účtu. Objednávání Produktů z sortimentu Obchodu je možné buď po založení Účtu podle ustanovení § 6 Řádu nebo uvedením nezbytných osobních a adresních údajů umožňujících realizaci Objednávky bez založení Účtu.
1.7. Konečná (celková) částka k zaplacení Klientem zahrnuje cenu za Produkt a náklady na doručení (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovní služby), o nichž je Klient informován na stránkách Obchodu během podávání Objednávky, včetně okamžiku vyjádření vůle k uzavření Kupní smlouvy.
1.8. Definice:
- PRACOVNÍ DEN – jeden den od pondělí do pátku, s výjimkou zákonem stanovených svátků.
- REGISTRAČNÍ FORMULÁŘ – formulář dostupný v Internetovém obchodě, který umožňuje vytvoření Účtu.
- OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁŘ – Elektronická služba, interaktivní formulář dostupný v Internetovém obchodě, který umožňuje vytvoření Objednávky, zejména přidáním Produktů do elektronického košíku a určením podmínek Kupní smlouvy, včetně způsobu doručení a platby.
- ZÁKAZNÍK – (1) fyzická osoba s plnou způsobilostí k právním úkonům, a v případech stanovených obecně závaznými předpisy také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; (2) právnická osoba; nebo (3) organizační jednotka bez právní subjektivity, které zákon přiznává právní způsobilost; - která uzavřela nebo zamýšlí uzavřít Kupní smlouvu s Prodejcem.
- OBČANSKÝ ZÁKONÍK – zákon občanský zákoník ze dne 23. dubna 1964 (Sbírka zákonů 1964, č. 16, položka 93, ve znění pozdějších předpisů).
- ÚČET – Elektronická služba, označená individuálním jménem (přihlašovacím jménem) a heslem zadaným Uživatelem, soubor zdrojů v teleinformatickém systému Poskytovatele, kde jsou shromažďována data zadaná Uživatelem a informace o jeho Objednávkách v Internetovém obchodě.
- NEWSLETTER – Elektronická služba, elektronická distribuční služba poskytovaná Poskytovatelem prostřednictvím e-mailu, která umožňuje všem Uživatelům automatické přijímání pravidelných edicí newsletteru obsahujícího informace o Produktech, novinkách a akcích v Internetovém obchodě. Slevové kódy z Newsletteru nelze kombinovat s jinými akcemi.
- PRODUKT – movitá věc dostupná v Internetovém obchodě, která je předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodejcem.
- PODMÍNKY – tyto podmínky Internetového obchodu.
- INTERNETOVÝ OBCHOD - internetový obchod Poskytovatele dostupný na internetové adrese: www.wingsbrand.cz na platformě Shoper.
- PRODEJCE; POSKYTOVATEL SLUŽEB – Wings společnost s ručením omezeným zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Białystoku, XII Hospodářský úsek Obchodního rejstříku pod číslem KRS 0000928386, se sídlem a adresou pro doručení: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz, NIP 5423261087, REGON 365451702, emailová adresa: office@wingsbrand.com, telefonní číslo: 578625520
- KUPNÍ SMLOUVA – kupní smlouva uzavřená mezi Zákazníkem a Prodejcem prostřednictvím Internetového obchodu.
- ELEKTRONICKÁ SLUŽBA – služba poskytovaná elektronicky Poskytovatelem služeb Zákazníkovi prostřednictvím Internetového obchodu.
- PŘÍJEMCE SLUŽEB – (1) fyzická osoba s plnou způsobilostí k právním úkonům, a v případech stanovených obecně závaznými právními předpisy také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; (2) právnická osoba; nebo (3) organizační složka bez právní subjektivity, které zákon přiznává právní způsobilost; - využívající nebo zamýšlející využívat Elektronickou službu.
- ZÁKON O PRÁVECH SPOTŘEBITELŮ, ZÁKON – zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů (Sbírka zákonů z roku 2014, položka 827, ve znění pozdějších předpisů).
- OBJEDNÁVKA - prohlášení vůle Zákazníka podané prostřednictvím Objednávkového formuláře a směřující přímo k uzavření Kupní smlouvy s Prodejcem.
2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVÉM OBCHODĚ
2.1. V Internetovém obchodě jsou k dispozici následující Elektronické služby: Účet, Objednávkový formulář a Newsletter.
- Účet – používání Účtu je možné po provedení tří následujících kroků Příjemcem služeb – (1) vyplnění Registračního formuláře, (2) kliknutí na pole „Vytvořit účet“ a (3) potvrzení záměru vytvořit Účet kliknutím na potvrzovací odkaz zaslaný automaticky na uvedenou emailovou adresu. V Registračním formuláři je nutné, aby Příjemce služeb uvedl následující údaje: jméno a příjmení/název firmy, adresu (ulice, číslo domu/bytu, PSČ, město, země), emailovou adresu, telefonní číslo a heslo. V případě Příjemců služeb, kteří nejsou spotřebiteli, je také nutné uvést název firmy a DIČ.
- Elektronická služba Účet je poskytována zdarma na dobu neurčitou. Uživatel má možnost kdykoli a bez udání důvodu účet odstranit (zrušit účet) zasláním příslušné žádosti Poskytovateli, zejména prostřednictvím e-mailu na adresu: office@wingsbrand.com nebo písemně na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
- Objednávkový formulář – použití Objednávkového formuláře začíná okamžikem, kdy zákazník přidá první produkt do elektronického košíku v internetovém obchodě. Objednávka je podána po provedení následujících dvou kroků: (1) po vyplnění Objednávkového formuláře a (2) po kliknutí na políčko „Potvrzuji nákup“ na stránce internetového obchodu – do tohoto okamžiku je možné provádět samostatné úpravy zadaných údajů (v tomto případě je třeba postupovat podle zobrazených zpráv a informací dostupných na stránce internetového obchodu). V Objednávkovém formuláři je nutné zadat následující údaje o zákazníkovi: jméno a příjmení/název firmy, adresa (ulice, číslo domu/bytu, PSČ, město, země), e-mailová adresa, telefonní číslo a údaje týkající se Kupní smlouvy: produkt/y, množství produktu/ů, místo a způsob dodání produktu/ů, způsob platby. V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, je také nutné zadat název firmy a číslo DIČ.
- Elektronická služba Objednávkový formulář je poskytována zdarma a má jednorázový charakter, který končí okamžikem podání objednávky prostřednictvím něj nebo okamžikem dřívějšího zastavení podávání objednávky prostřednictvím něj ze strany uživatele.
- Newsletter – používání Newsletteru se zahájí po zadání e-mailové adresy v záložce „Newsletter“ viditelné na stránce internetového obchodu, na kterou mají být zasílána další vydání Newsletteru, a kliknutí na políčko „Přihlásit se“. K odběru Newsletteru se můžete také přihlásit zaškrtnutím příslušného políčka během vytváření účtu – v okamžiku vytvoření účtu je uživatel přihlášen k odběru Newsletteru.
- Služba Elektronický Newsletter je poskytována zdarma na dobu neurčitou. Uživateli je umožněno kdykoliv a bez udání důvodu odhlásit se z Newsletteru (zrušit odběr Newsletteru) zasláním příslušné žádosti Poskytovateli, zejména prostřednictvím e-mailu na adresu: office@wingsbrand.com nebo písemně na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
- Technické požadavky nezbytné pro spolupráci s informačním systémem, který používá Poskytovatel: (1) počítač, notebook nebo jiné multimediální zařízení s přístupem k internetu; (2) přístup k e-mailu; (3) webový prohlížeč: Mozilla Firefox verze 11.0 a vyšší nebo Internet Explorer verze 7.0 a vyšší, Opera verze 7.0 a vyšší, Google Chrome verze 12.0.0 a vyšší; (4) doporučené minimální rozlišení obrazovky: 1024x768; (5) povolení ukládání souborů Cookies a podpora Javascriptu v internetovém prohlížeči.
- Uživatel je povinen používat Internetový obchod v souladu se zákony a dobrými mravy s ohledem na respektování osobních práv, autorských práv a duševního vlastnictví Poskytovatele a třetích osob. Uživatel je povinen zadávat údaje v souladu se skutečností. Uživatel nesmí poskytovat obsah nezákonné povahy.
2.4. Reklamační řízení:
- Reklamace týkající se poskytování Elektronických služeb Poskytovatelem a ostatní reklamace týkající se fungování Internetového obchodu (s výjimkou reklamačního řízení Produktu, které je uvedeno v bodě 6 Pravidel) může Uživatel podávat například:
- písemně na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz
- elektronicky prostřednictvím e-mailu na adresu: office@wingsbrand.com;
- Doporučuje se, aby Uživatel v popisu reklamace uvedl: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména typ a datum vzniku nesprávnosti; (2) požadavky Uživatele; a (3) kontaktní údaje stěžovatele – usnadní a urychlí to posouzení reklamace Poskytovatelem. Požadavky uvedené v předchozí větě jsou pouze doporučením a neovlivňují účinnost reklamací podaných bez doporučeného popisu reklamace.
- Poskytovatel se k reklamaci vyjádří bezodkladně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jejího podání.
- V případě uplatnění práva na 14denní odstoupení od smlouvy nese náklady na vrácení zboží kupující.
3. PODMÍNKY UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Uzavření Kupní Smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím nastává po předchozím podání Objednávky Zákazníkem pomocí Objednávkového Formuláře v Internetovém Obchodě v souladu s bodem 2.1.2 Podmínek.
3.2. Cena Produktu uvedená na stránkách Internetového Obchodu je uvedena v polských zlotých a zahrnuje daně. O celkové ceně včetně daní Produktu, který je předmětem Objednávky, a také o nákladech na doručení (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovní služby) a o dalších nákladech, a pokud není možné stanovit výši těchto poplatků – o povinnosti jejich úhrady, je Zákazník informován na stránkách Internetového Obchodu během podání Objednávky, včetně momentu, kdy Zákazník vyjádří vůli být vázán Kupní Smlouvou.
3.3. Postup uzavření Kupní Smlouvy v Internetovém Obchodě pomocí Objednávkového Formuláře
- Uzavření Kupní Smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím nastává po předchozím podání Objednávky Zákazníkem v Internetovém Obchodě v souladu s bodem 2.1.2 Podmínek.
- Po podání Objednávky Prodávající neprodleně potvrdí její přijetí a zároveň přijme Objednávku k realizaci. Potvrzení přijetí Objednávky a její přijetí k realizaci nastává prostřednictvím zaslání příslušné e-mailové zprávy Zákazníkovi na e-mailovou adresu, kterou uvedl při podání Objednávky. Tato zpráva obsahuje alespoň prohlášení Prodávajícího o přijetí Objednávky a o jejím přijetí k realizaci a potvrzení uzavření Kupní Smlouvy. V okamžiku přijetí této e-mailové zprávy Zákazníkem je uzavřena Kupní Smlouva mezi Zákazníkem a Prodávajícím.
3.4. Uchování, zabezpečení a zpřístupnění obsahu uzavřené Kupní Smlouvy Zákazníkovi probíhá (1) zpřístupněním těchto Podmínek na stránkách Internetového Obchodu a (2) zasláním e-mailové zprávy Zákazníkovi, o které je řeč v bodě 3.3.2. Podmínek. Obsah Kupní Smlouvy je navíc uchován a zabezpečen v informačním systému Internetového Obchodu Prodávajícího.
3.5. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku činí 14 dní.
4. CENY
- Ceny uvedené na stránkách Obchodu jsou vyjádřeny v polských zlotých (PLN) a obsahují DPH.
- Ceny uvedené na stránkách produktů neobsahují informace o nákladech na dopravu, náklady na dopravu jsou uvedeny v ceníku a v košíku při zadávání objednávky.
- Konečná cena je cena uvedená u produktu v okamžiku zadání objednávky zákazníkem.
- Celková částka k zaplacení je viditelná po výběru způsobu dopravy před potvrzením objednávky.
- Obchod si vyhrazuje právo na změnu cen produktů, které má v nabídce.
- V případě akčních cen Obchod uvádí aktuální cenu produktu, cenu před slevou a nejnižší cenu za posledních 30 dní.
- V případě propagačních akcí nebo výprodejů budou objednávky realizovány za ceny aktuálně viditelné na stránce produktu.
- Akce v Obchodu se nekombinují, pokud podmínky konkrétní akce nestanoví jinak.
5. PRODUKTY
- Obchod si vyhrazuje právo na zavedení nových produktů a na stažení existujících z nabídky.
- Produkty v Obchodu jsou standardně zobrazeny podle množství na skladě, je však možné filtrovat podle filtrů dostupných na stránce dané kategorie.
- Pokud objednaný produkt nebude dostupný, Obchod zákazníka neprodleně informuje o jeho nedostupnosti. V takovém případě nedojde k uzavření smlouvy. Provedené platby budou neprodleně vráceny.
6. ZPŮSOBY A TERMÍNY PLATBY ZA PRODUKT
- Prodejce nabízí zákazníkovi následující způsoby platby za kupní smlouvu:
- Platba na dobírku při převzetí zásilky.
- Platba převodem na bankovní účet prodejce.
- Zákazník může vybrat následující způsoby platby za objednané zboží: platební karta, elektronický převod prostřednictvím externího platebního systému imoje, který spravuje ING Bank Śląski S.A. se sídlem v Katovicích.
- Termín platby:
- V případě volby zákazníka platby převodem, elektronických plateb nebo platby platební kartou je zákazník povinen provést platbu do 7 kalendářních dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě volby zákazníka platby na dobírku při převzetí zásilky je zákazník povinen provést platbu při převzetí zásilky.
- V závislosti na okolnostech nebo aktuálních obchodních nebo právních podmínkách, včetně smluv uzavřených společností WINGS SP Z.O.O. s třetími stranami, typu transakce nebo volby zákazníka, může platba proběhnout jako předplatba nebo na dobírku.
- V závislosti na okolnostech nebo aktuálních obchodních nebo právních podmínkách, včetně smluv uzavřených společností WINGS SP Z.O.O. s třetími stranami, typu transakce nebo volby zákazníka se mohou způsoby platby, jejich poskytovatelé nebo jiné subjekty, které se na nich podílejí nebo zprostředkují, měnit.
- V případě zrušení části nebo celé objednávky bude platba zákazníkovi vrácena neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od zrušení – v plné výši nebo v odpovídající části ceny.
- Vrácení platby proběhne stejným způsobem, jakým byla provedena, pokud zákazník výslovně nesouhlasí s jiným způsobem vrácení (včetně vrácení na jiný bankovní účet).
6.2. Termín platby:
- V případě, že si zákazník zvolí platbu v hotovosti při osobním odběru, platbu bankovním převodem, elektronickou platbu nebo platbu platební kartou, je zákazník povinen provést platbu do 7 kalendářních dnů od uzavření Kupní smlouvy.
- V případě, že si zákazník zvolí platbu na dobírku při převzetí zásilky, je zákazník povinen provést platbu při převzetí zásilky.
7. NÁKLADY, ZPŮSOBY A TERMÍN DODÁNÍ A PŘEVZETÍ PRODUKTU
7.1. Dodání produktu je dostupné na území Evropské unie.
7.2. Dodání produktu zákazníkovi je zpoplatněno, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak. Náklady na dodání produktu (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovní služby) jsou uvedeny zákazníkovi na stránkách Internetového obchodu v sekci „Náklady na dodání“ a během objednávky, včetně momentu, kdy zákazník projeví vůli uzavřít Kupní smlouvu.
7.3. Osobní odběr produktu zákazníkem není možný.
7.4. Prodejce poskytuje zákazníkovi následující způsoby dodání nebo převzetí produktu:
- Zásilka GLS
7.5. Termín dodání produktu zákazníkovi je do 7 pracovních dnů, pokud není v popisu produktu nebo během objednávky uveden kratší termín. V případě produktů s různými termíny dodání je termínem dodání nejdelší uvedený termín, který však nesmí přesáhnout 7 pracovních dnů. Počátek běhu termínu dodání produktu zákazníkovi se počítá následovně:
- V případě, že si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbu nebo platbu platební kartou - ode dne připsání částky na bankovní účet nebo zúčtovací účet prodejce.
- V případě, že si zákazník zvolí platbu na dobírku - ode dne uzavření Kupní smlouvy.
7.6. Termín připravenosti produktu k odběru zákazníkem - v případě, že si zákazník zvolí osobní odběr produktu, bude produkt připraven k odběru do 2 pracovních dnů, pokud není v popisu produktu nebo během objednávky uveden kratší termín. V případě produktů s různými termíny připravenosti k odběru je termínem připravenosti nejdelší uvedený termín, který však nesmí přesáhnout 2 pracovní dny. O připravenosti produktu k odběru bude zákazník navíc informován prodejcem zasláním příslušné e-mailové zprávy na e-mailovou adresu zákazníka uvedenou během objednávky. Počátek běhu termínu připravenosti produktu k odběru zákazníkem se počítá následovně:
- V případě, že si zákazník vybere způsob platby převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou - ode dne připsání částky na bankovní účet nebo vypořádací účet prodávajícího.
- V případě, že si zákazník vybere způsob platby v hotovosti při osobním odběru - ode dne uzavření kupní smlouvy.
8. REKLAMACE PRODUKTU
(TÝKÁ SE KUPNÍCH SMLUV UZAVŘENÝCH OD 25. PROSINCE 2014)
8.1. Všechny námi nabízené produkty jsou kryté zárukou v souladu s platnými právními předpisy. Záruční doba a podmínky jsou přesně uvedeny v záručním listu přiloženém k zakoupenému produktu. Informace o záruce produktu jsou uvedeny na produktové kartě každého produktu.
8.2. Základ a rozsah odpovědnosti prodávajícího vůči zákazníkovi, pokud má prodaný produkt fyzickou nebo právní vadu (záruka), jsou stanoveny obecně závaznými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem (zejména v § 556-576 občanského zákoníku).
8.3. Prodávající je povinen dodat zákazníkovi produkt bez vad. Podrobné informace týkající se odpovědnosti prodávajícího za vady produktu a práv zákazníka jsou uvedeny na stránkách internetového obchodu v sekci „Reklamace zboží“.
8.4. Reklamaci může zákazník podat například:
- písemně na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- elektronicky prostřednictvím e-mailu na adresu: reklamacje@wingsbrand.com;
8.5. Doporučuje se, aby zákazník v popisu reklamace uvedl: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména druh a datum vzniku vady; (2) požadavek na způsob uvedení produktu do souladu s kupní smlouvou nebo prohlášení o snížení ceny či odstoupení od kupní smlouvy; a (3) kontaktní údaje podávajícího reklamaci – usnadní a urychlí to vyřízení reklamace prodávajícím. Požadavky uvedené v předchozí větě mají formu pouze doporučení a nemají vliv na účinnost reklamací podaných bez doporučeného popisu reklamace.
8.6. Prodávající se k reklamaci zákazníka vyjádří bezodkladně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jejího podání. Pokud zákazník, který je spotřebitelem, požádal o výměnu věci nebo odstranění vady, případně podal prohlášení o snížení ceny, s uvedením částky, o kterou má být cena snížena, a prodávající se k této žádosti nevyjádřil ve lhůtě 14 kalendářních dnů, má se za to, že žádost byla uznána za oprávněnou.
8.7. Zákazník, který uplatňuje práva z vadného plnění, je povinen dodat vadný produkt na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
V případě, že je zákazník spotřebitelem, náklady na doručení produktu nese prodávající, v případě, že zákazník není spotřebitelem, náklady na doručení nese zákazník. Pokud by vzhledem k povaze produktu nebo způsobu jeho instalace bylo doručení produktu zákazníkem nadměrně obtížné, je zákazník povinen zpřístupnit produkt prodávajícímu v místě, kde se produkt nachází.
9. MIMOSOUDNÍ ZPŮSOBY ŘEŠENÍ REKLAMACÍ A UPLATŇOVÁNÍ NÁROKŮ A PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO POSTUPŮM
9.1. Podrobné informace o možnostech využití mimosoudních způsobů řešení reklamací a uplatňování nároků spotřebitelů a pravidla přístupu k těmto postupům jsou k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitelů na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
9.2. U předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitele funguje také kontaktní místo (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl nebo poštovní adresa: Pl. Powstańców Warszawy 1, Varšava), jehož úkolem je mimo jiné poskytovat pomoc spotřebitelům v záležitostech týkajících se mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
9.3. Spotřebitel má následující možnosti využití mimosoudních způsobů vyřizování reklamací a uplatňování nároků: (1) žádost o řešení sporu u stálého smírčího spotřebitelského soudu (více informací na stránce: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) žádost o mimosoudní řešení sporu u krajského inspektora Inspekce obchodu (více informací na stránce příslušného inspektora podle místa provozování podnikatelské činnosti prodávajícího); a (3) pomoc okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo sociální organizace, jejímž statutárním úkolem je ochrana spotřebitelů (např. Federace spotřebitelů, Polské sdružení spotřebitelů). Rady jsou poskytovány mimo jiné e-mailem na adrese porady@dlakonsumentow.pl a na telefonní lince 801 440 220 (infolinka je v provozu ve všední dny od 8:00 do 18:00, poplatek za hovor dle tarifu operátora).
9.4. Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je dostupná platforma pro online řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli na úrovni EU (platforma ODR). Platforma ODR je interaktivní a vícejazyčná internetová stránka s jednotným kontaktním místem pro spotřebitele a podnikatele usilující o mimosoudní řešení sporu týkajícího se smluvních závazků vyplývajících z internetové kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb (více informací na stránce samotné platformy nebo na internetové stránce Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitele: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
10. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
(TÝKÁ SE KUPNÍCH SMLUV UZAVŘENÝCH OD 25. PROSINCE 2014)
10.1. Kupující má právo písemně odstoupit od uzavřené smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy na základě zákona ze dne 30. května 2014 (Sbírka zákonů 2014, pol. 827, ve znění pozdějších předpisů). V případě písemného odstoupení od smlouvy je zákazník povinen vrátit zboží ve lhůtě čtrnácti dnů. Uvedené právo se vztahuje i na fyzickou osobu, která uzavírá smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že nemá pro tuto osobu profesní charakter, což vyplývá zejména z předmětu její podnikatelské činnosti uvedeného v souladu s předpisy o Centrální evidenci a informacích o podnikatelské činnosti.
10.2. Spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, může od ní odstoupit ve lhůtě 30 kalendářních dnů bez udání důvodu a bez nákladů, s výjimkou nákladů uvedených v bodě 8.8 Pravidel. K dodržení lhůty stačí odeslání prohlášení před jejím uplynutím. Prohlášení o odstoupení od smlouvy může být podáno například:
- písemně na adres: Žlutki Kolonie 38A 16-070 Choroszcz;
- elektronicky prostřednictvím e-mailu na adresu: office@wingsbrand.com;
10.3. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je uveden v příloze č. 2 zákona o právech spotřebitelů a je také dostupný na internetových stránkách obchodu v sekci „Odstoupení od smlouvy“. Spotřebitel může použít vzorový formulář, není to však povinné.
10.4. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet:
- u smlouvy, při které prodávající předává produkt a zavazuje se k převodu vlastnictví (např. kupní smlouva) – od převzetí produktu spotřebitelem nebo jím určenou třetí osobou jinou než dopravcem, a v případě smlouvy, která: (1) zahrnuje více produktů, které jsou dodávány samostatně, po částech nebo ve více zásilkách – od převzetí posledního produktu, části nebo zásilky, nebo (2) spočívá v pravidelném dodávání produktů po určitou dobu – od převzetí prvního produktu;
- u ostatních smluv – ode dne uzavření smlouvy.
10.5. V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
10.6. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne obdržení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli všechny jím uhrazené platby, včetně nákladů na dodání produktu (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku způsobu doručení zvoleného spotřebitelem, jiného než nejlevnější běžný způsob doručení dostupný v internetovém obchodě). Prodávající vrací platby stejným způsobem, jaký použil spotřebitel, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasí s jiným způsobem vrácení, který pro něj není spojen s žádnými náklady. V případě platby platební kartou bude vrácení prostředků provedeno na bankovní účet spojený s platební kartou, kterou byla platba provedena. Pokud prodávající nenabídl, že sám vyzvedne produkt od spotřebitele, může zadržet vrácení plateb obdržených od spotřebitele až do obdržení produktu zpět nebo poskytnutí důkazu o jeho odeslání spotřebitelem, podle toho, co nastane dříve.
10.7. Spotřebitel je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy odstoupil od smlouvy, vrátit produkt prodávajícímu nebo ho předat osobě pověřené prodávajícím k převzetí, pokud prodávající nenabídl, že sám vyzvedne produkt. Pro dodržení lhůty stačí odeslat produkt před jejím uplynutím. Spotřebitel může produkt vrátit na adresu: Žlutki Kolonie 38A 16-070 Choroszcz.
10.8. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty produktu v důsledku jeho používání způsobem, který přesahuje nezbytný rozsah pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti produktu.
10.9. Možné náklady spojené s odstoupením spotřebitele od smlouvy, které je spotřebitel povinen nést:
- Pokud spotřebitel zvolil způsob doručení produktu jiný než nejlevnější běžný způsob doručení dostupný v internetovém obchodě, prodávající není povinen vrátit spotřebiteli jím vzniklé dodatečné náklady.
- Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení produktu.
- V případě produktu, který je službou, jejíž poskytování - na výslovné přání spotřebitele - začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel, který uplatní právo odstoupit od smlouvy po podání takového požadavku, je povinen uhradit náklady na služby poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy. Částka úhrady se vypočítá poměrně k rozsahu poskytnuté služby, s přihlédnutím k dohodnuté ceně nebo odměně ve smlouvě. Pokud je cena nebo odměna nadměrná, základem pro výpočet této částky je tržní hodnota poskytnuté služby.
10.10. Právo odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nemá spotřebitel v případě smluv:
- o poskytování služeb, pokud Prodávající plně poskytl službu se souhlasem spotřebitele, který byl předem informován, že po splnění služby ztrácí právo na odstoupení od smlouvy; (2) kde cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, nad nimiž Prodávající nemá kontrolu a které mohou nastat před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy; (3) kde je předmětem plnění Produkt, který nebyl předem vyroben, ale byl vyroben na základě specifikace spotřebitele nebo slouží k uspokojení jeho individuálních potřeb; (4) kde je předmětem plnění Produkt, který rychle podléhá zkáze nebo má krátkou dobu použitelnosti; (5) kde je předmětem plnění Produkt dodávaný v zapečetěném obalu, který nelze po otevření obalu vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo hygienických důvodů, pokud byl obal otevřen po dodání; (6) kde je předmětem plnění Produkt, který po dodání, vzhledem ke své povaze, se neoddělitelně smíchá s jinými věcmi; (7) kde jsou předmětem plnění alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření Kupní smlouvy, a jejichž dodání může nastat až po uplynutí 30 dnů a jejichž hodnota závisí na výkyvech na trhu, nad nimiž Prodávající nemá kontrolu; (8) kde spotřebitel výslovně požádal, aby Prodávající k němu přijel za účelem provedení naléhavé opravy nebo údržby; pokud Prodávající poskytuje navíc jiné služby než ty, které spotřebitel požadoval, nebo dodává Produkty jiné než náhradní díly nezbytné k provedení opravy nebo údržby, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy ohledně dodatečných služeb nebo Produktů; (9) kde jsou předmětem plnění zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačové programy dodávané v zapečetěném obalu, pokud byl obal otevřen po dodání; (10) o dodávání novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou předplatného; (11) uzavřené prostřednictvím veřejné aukce; (12) o poskytování služeb v oblasti ubytování, jiných než k bydlení, přepravy věcí, pronájmu automobilů, stravování, služeb spojených s rekreací, zábavními, sportovními nebo kulturními akcemi, pokud je ve smlouvě stanoven den nebo období plnění služby; (13) o dodávání digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud plnění začalo s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy a po informování o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy.
11. USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ
11.1. Tento bod Obchodních podmínek a ustanovení v něm obsažená se týkají výhradně Zákazníků a Uživatelů, kteří nejsou spotřebiteli.
11.2. Prodávající má právo odstoupit od Kupní smlouvy uzavřené se Zákazníkem, který není spotřebitelem, do 14 kalendářních dnů od dne jejího uzavření. Odstoupení od Kupní smlouvy v tomto případě může nastat bez udání důvodu a nezakládá žádné nároky Zákazníka, který není spotřebitelem, vůči Prodávajícímu.
11.3. V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, má prodejce právo omezit dostupné způsoby platby, včetně požadavku na zálohu celkovou nebo částečnou, a to bez ohledu na zvolený způsob platby zákazníkem a skutečnost uzavření kupní smlouvy.
11.4. Okamžikem předání produktu přepravci přecházejí na zákazníka, který není spotřebitelem, výhody a rizika spojená s produktem, stejně jako riziko náhodné ztráty nebo poškození produktu. Prodejce v takovém případě neodpovídá za ztrátu, úbytek nebo poškození produktu vzniklé od převzetí přepravcem až po jeho vydání zákazníkovi, ani za zpoždění při přepravě zásilky.
11.5. V případě zaslání produktu zákazníkovi prostřednictvím přepravce je zákazník, který není spotřebitelem, povinen zkontrolovat zásilku v čase a způsobem obvyklým pro takové zásilky. Pokud zjistí, že během přepravy došlo k úbytku nebo poškození produktu, je povinen provést veškeré kroky nezbytné k určení odpovědnosti přepravce.
11.6. Podle § 558 odst. 1 občanského zákoníku je odpovědnost prodejce za vady produktu vůči zákazníkovi, který není spotřebitelem, vyloučena.
11.7. V případě poskytovatelů služeb, kteří nejsou spotřebiteli, může poskytovatel služby vypovědět smlouvu o poskytování elektronických služeb s okamžitou platností a bez uvedení důvodů zasláním příslušného prohlášení zákazníkovi.
11.8. Odpovědnost poskytovatele/prodejce vůči zákazníkovi, který není spotřebitelem, bez ohledu na právní základ, je omezena - jak v rámci jednoho nároku, tak za všechny nároky celkem - do výše zaplacené ceny a nákladů na dopravu podle kupní smlouvy, ale ne více než do částky jednoho tisíce zlotých. Poskytovatel/prodejce odpovídá vůči zákazníkovi, který není spotřebitelem, pouze za typické předvídatelné škody při uzavření smlouvy a neodpovídá za ušlý zisk vůči zákazníkovi, který není spotřebitelem.
11.9. Veškeré spory vzniklé mezi prodejcem/poskytovatelem služeb a zákazníkem/poskytovatelem služeb, který není spotřebitelem, budou podléhat soudu příslušnému podle sídla prodejce/poskytovatele služeb.
11.10. Každý kupující, včetně podnikatele nakupujícího pro účely spojené s jeho podnikáním, ale nemajícího profesionální charakter, má právo podávat reklamace týkající se zakoupených produktů podle tohoto předpisu.
11.12. Reklamaci může podat zákazník například:
- písemně na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- elektronicky prostřednictvím e-mailu na adresu: reklamacje@wingsbrand.com;
11.12. Doporučuje se, aby zákazník v popisu reklamace uvedl: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména druh a datum vzniku vady; (2) požadavek na způsob uvedení produktu do souladu s kupní smlouvou nebo prohlášení o snížení ceny či odstoupení od kupní smlouvy; a (3) kontaktní údaje osoby podávající reklamaci – to usnadní a urychlí vyřízení reklamace prodejcem. Požadavky uvedené v předchozí větě mají pouze doporučující charakter a neovlivňují účinnost reklamací podaných bez doporučeného popisu reklamace.
11.13. Prodejce se k reklamaci zákazníka vyjádří bezodkladně, nejpozději do 14 kalendářních dnů od jejího podání. Pokud zákazník, který je spotřebitelem, požádal o výměnu věci nebo odstranění vady nebo podal prohlášení o snížení ceny, uvedl částku, o kterou má být cena snížena, a prodejce se k této žádosti nevyjádřil do 14 kalendářních dnů, považuje se tato žádost za oprávněnou.
11.14. Zákazník je povinen dodat vadný produkt na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz. V případě zákazníka, který není spotřebitelem, nese náklady na dodání zákazník. Pokud by vzhledem k povaze produktu nebo způsobu jeho montáže bylo dodání produktu zákazníkem nadměrně obtížné, je zákazník povinen zpřístupnit produkt prodejci na místě, kde se produkt nachází.
12. OSOBNÍ ÚDAJE V INTERNETOVÉM OBCHODĚ
12.1. Správcem osobních údajů Uživatelů/Zákazníků shromažďovaných prostřednictvím Internetového obchodu je Prodejce.
12.2. Osobní údaje Uživatelů/Zákazníků shromažďované správcem prostřednictvím Internetového obchodu jsou shromažďovány - v souladu s vůlí Uživatele/Zákazníka - za účelem realizace Kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování Elektronické služby.
12.3. Možní příjemci osobních údajů Zákazníků Internetového obchodu:
- V případě Zákazníka, který v Internetovém obchodě využívá způsob dopravy poštovní zásilkou nebo kurýrní službou, správce zpřístupňuje shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému přepravci nebo zprostředkovateli, který provádí zásilky na objednávku správce.
- V případě Zákazníka, který v Internetovém obchodě využívá způsob platby elektronickými prostředky nebo platební kartou, správce zpřístupňuje shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému subjektu, který tyto platby v Internetovém obchodě zajišťuje.
12.4. Uživatel/Zákazník má právo na přístup ke svým údajům a na jejich opravu. Požadavek v tomto ohledu může být podán například:
- písemně na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- elektronickou formou prostřednictvím e-mailu na adresu: reklamacje@wingsbrand.com;
12.5. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, avšak neposkytnutí údajů uvedených v Pravidlech, které jsou nezbytné k uzavření Kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování Elektronické služby, znemožní uzavření této smlouvy. Údaje nezbytné k uzavření Kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování Elektronické služby jsou vždy uvedeny na webové stránce Internetového obchodu před uzavřením příslušné smlouvy.
13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
13.1. Smlouvy uzavírané prostřednictvím Internetového obchodu jsou uzavírány v polském jazyce.
13.2. Změna Pravidel:
- Poskytovatel si vyhrazuje právo na změny Pravidel z důležitých důvodů, tj.: změny právních předpisů; změny způsobů platby a dodávek - v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují plnění ustanovení těchto Pravidel.
- V případě uzavření smluv na dobu neurčitou na základě těchto Pravidel (např. poskytování Elektronické služby - Účet) je změněná pravidla závazná pro Uživatele, pokud byly splněny požadavky stanovené v článcích 384 a 384[1] Občanského zákoníku, tj. Uživatel byl řádně informován o změnách a neukončil smlouvu do 14 dnů od data oznámení. V případě, že by změna Pravidel znamenala zavedení jakýchkoli nových poplatků nebo zvýšení stávajících, má Uživatel, který je spotřebitelem, právo odstoupit od smlouvy.
- V případě uzavření smluv na základě těchto Pravidel jiného než na dobu neurčitou (např. Kupní smlouva) nebudou změny Pravidel žádným způsobem narušovat práva získaná Uživateli/Zákazníky, kteří jsou spotřebiteli, před datem vstupu změn v platnost, zejména změny Pravidel nebudou mít vliv na již podané nebo uzavřené Objednávky a uzavřené, realizované nebo provedené Kupní smlouvy.
13.3. V záležitostech neupravených těmito Pravidly se použijí obecně platné právní předpisy České republiky, zejména: Občanský zákoník; zákon o poskytování služeb elektronickou cestou ze dne 18. července 2002 (Sbírka zákonů 2002 č. 144, položka 1204 ve znění pozdějších předpisů); pro Kupní smlouvy uzavřené od 25. prosince 2014 se Zákazníky, kteří jsou spotřebiteli - předpisy zákona o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014 (Sbírka zákonů 2014 položka 827 ve znění pozdějších předpisů); a další příslušné obecně platné právní předpisy.